Επιχειρηματίας εστίασης με σάλα; Μην τα κάνετε σαλάτα.

Μιλήστε τη “γλώσσα του κορωνοϊού” σωστά.
Εάν έχετε επιχείρηση εστίασης, έχετε ήδη πληγεί σε τεράστιο βαθμό από τον κορωνοϊό. Με όλα όσα γίνονται, όπως για παράδειγμα, τους μειωμένους χώρους στη σάλα σας, τις αποστάσεις, τις ρυθμίσεις ασφαλείας αλλά και διατάξεις για το προσωπικό σας ώστε να έχετε ευνοϊκές ρυθμίσεις, είναι φυσικό να νιώθετε απολύτως μετέωροι.
Πρώτη δημοσίευση άρθρου μου: περιοδικό Simposio Νews
Σας καταλαβαίνω, οι φορείς θα καταλάβουν και αυτοί ότι δεν μπορούμε να στήσουμε την ελληνική εστίαση στο απόσπασμα και να την εκτελέσουμε. Αυτό είναι το ίδιο με το να αυτοκτονούμε ομαδικά σαν λαός.
Ο πανικός δεν είναι καλός σύμβουλος
Στο άρθρο μου αυτό, θέλω να σας επιστήσω την προσοχή σε δύο σημαντικά πράγματα. Το πρώτο είναι ότι ο πανικός δεν είναι καλός σύμβουλος. Εάν βλέπετε ότι δεν είστε ο συνηθισμένος σας εαυτός, ότι έχετε γίνει εριστικός απέναντι στους συνεργάτες, ακόμη ίσως απέναντι και στην οικογένειά σας, ηρεμήστε. Θυμηθείτε ότι ΚΑΙ ΑΥΤΟ θα περάσει.
Η αδράνεια είναι ακόμη χειρότερη
Από την άλλη μεριά, το υποχρεωτικό lockdown των προηγούμενων ημερών, δεν σημαίνει ότι πρέπει να περιπέσετε σε μία κατάσταση “ζεν”. Ζείτε στην Ελλάδα και όχι στο Θιβέτ! Μιλήστε τη “γλώσσα του κορωνοϊού” σωστά και θα δείτε ότι όντως υπάρχει κάποιο φως στην άκρη του τούνελ. Και ίσως, η έξοδος να είναι πολύ πιο κοντά από όσο νομίζετε.
Πώς μιλάει κάποιος entrepreneur “κορωνοϊικά”;
Ας ξεκινήσουμε από το πώς ΔΕΝ τα μιλάει. Σίγουρα δεν κάθεται όλη μέρα στα social media κατηγορώντας την κυβέρνηση ή την αντιπολίτευση, τους Κινέζους, τους παγκολίνους, τις νυχτερίδες κι αράχνες, τις μυστικές υπηρεσίες της Αμερικής και οτιδήποτε άλλο παρουσιάζεται ως αιτία του COVID-19.
Όμως, καθώς μιλήσαμε για social media, αυτό είναι και το μέσο που πρέπει να εκμεταλλευθείτε κατεπειγόντως. Και όχι σήμερα. Χτες! Ήρθε, για όσους δεν το έχετε ακόμη κάνει, η στιγμή να κάνετε τα social media και την online παρουσία σας μέρος της στρατηγικής σας. Μην ξεχνάτε ότι ο κόσμος, κατά τη διάρκεια του lockdown, καταναλώνει social media σε απίστευτο βαθμό.
Καθησυχάστε τους πελάτες σας
Τι μπορείτε να κάνετε; Καθησυχάστε τους πελάτες σας. Δείξτε τους φωτογραφίες της νέας σας σάλας, και τους χώρους σας με τα μέτρα που έχετε λάβει. Εάν έχετε κάνει απολύμανση, ελπίζουμε να τραβήξατε μερικές φωτογραφίες. Ανεβάστε τις. Όπως και μία φωτογραφία του προσωπικού σας με τις μάσκες στην απολυμασμένη σας σάλα, σε παράταξη. Ανακοινώστε τα αρνητικά στον κορωνοϊό τεστ όλων των στελεχών σας.
Σκεφθείτε πρακτικά
Ο κορωνοϊός ήρθε για να μείνει πολλά χρόνια μαζί μας. ΔΕΝ θα επιστρέψουμε στην προ 2 μηνών κατάσταση στις επόμενες ημέρες, αυτό είναι το μόνο σίγουρο. Ήδη, πολλά, ποιοτικά και ακριβά εστιατόρια εφαρμόζουν υπηρεσία delivery. Κάνετέ το και εσείς. Τα logistics είναι λιγότερα από όσα νομίζετε.
Δείξτε ενσυναίσθηση
Και αφήνω αυτό για το τέλος: όσο και αν σας φαίνεται δύσκολο, αδύνατο, αδιανόητο, ακόμη και τρελό, υπό τις παρούσες συνθήκες, προσπαθήστε να δώσετε στην κοινότητα. Ένα δείπνο ή μία προσφορά σε κάποια ευαίσθητη κοινωνική ομάδα, μετράνε. Το ίδιο και η προστασία των πελατών και των ίδιων σας των ανθρώπων.
Η ενσυναίσθηση που θα δείξετε, όχι μόνο θα σας γεμίσει ψυχολογικά (και θα σας κάνει να κοιμάστε και πιο ήσυχα τα βράδια) αλλά θα σας ανταποδοθεί πολλαπλά και στο μέλλον. Θυμηθείτε. Ο κορωνοϊός κάποτε θα εξαφανιστεί. Η εστίαση ποτέ!